Лютневі музикування в музеї Осмьоркіна

Вівторок, 4 лютого 2020 16:20

У Кропивницькому в музичній вітальні художньо-меморіального музею Олександра Осмьоркіна відбувся концерт студентів відділу оркестрових струнних інструментів музичного коледжу «Музичні візерунки».

Слід зазначити, що такі лютневі музикування стали вже традиційними. А спонукає творчу молодь до виступів саме в музейній вітальні надзвичайно творча атмосфера, яка панує в меморіальному будинку, що зберігає мистецькі традиції родини Паученка-Осмьоркіних. Та й старовинний рояль виробництва німецької фірми «Bluthner», якому вже понад сто років, не лише зачаровує своїми оксамитовими звуками, а й дає можливість в повній мірі доторкнутись до історії та відчути дух епохи, в якій писали свої твори геніальні композитори.

Ось і нинішній концерт подарував шанувальникам музичного мистецтва естетичну насолоду і надзвичайні емоції. Особливістю музичної зустрічі було те, що досвідчені викладачі музичного коледжу особисто представляли своїх талановитих студентів.

Так, віолончелістка Марина Іванченко запропонувала всім присутнім послухати її вихованців студентів ІІ-го курсу Поліну Цобенко та Айдан Алієву, які виконали твори -«Концерт до мажор, ч.1» австрійського композитора 18 ст., представника віденської класичної школи Йозефа Гайдна,  «Ноктюрн» італійського композитора 19 ст. Альфредо Піатті, творча спадщина якого налічує численні твори саме для віолончелі, «Тарантела» відомого чеського віолончеліста, віртуоза, композитора і педагога сер. 19 – поч. 20 ст. Давіда Поппера та «Концерт, ч.1» видатного радянського композитора, педагога і громадського діяча Дмитра Кабалевського, який у свій час був редактором журналу «Радянська музика», а також багато років при Спілці композиторів СРСР очолював комісію з естетичного виховання дітей та юнацтва.

Приємно вразив всіх присутніх своєю виконавською грою студент І-го курсу по класу альта Михайло Боженко, який приїхав до нашого міста навчатися по закінченні музичної школи в Олександрії. Його викладач Олександр Клімась не лише представив свого першокурсника, а й цікаво розповів про композиторів, твори яких були запропоновані до концертної програми – «Концерт до мінор, ч. 1» Йогана-Крістіана Баха, німецького композитора, представника бароко і рококо, одинадцятого і наймолодшого з синів геніального музиканта Йоганна Себастьяна Баха, та «Іспанська серенада» російського композитора, диригента і педагога Олександра Глазунова, який, до речі, разом з Миколою Римським-Корсаковим працював над завершенням та оркеструванням опери «Князь Ігор» Олександра Бородіна, адже саме феноменальна пам'ять О.Глазунова дозволила повністю відновити почуту у виконанні на фортепіано самим О.Бородіним незадовго до його смерті увертюру до опери і фрагменти третьої дії.

А найяскравіші враження всім слухачам звичайно подарувала студентка випускного ІV-го курсу Катерина Паученко, яка виконала на скрипці «Лур і Гавот з партіти №3» Йогана-Себастьяна Баха, «Концерт ре мінор, ч.1» фінського композитора кін. 19 – сер. 20 ст. Яна Сібеліуса та «Полювання» талановитого іспанського скрипаля і композитора сер. 19 – поч. 20 ст. Пабло де Сарасете. Як завжди пізнавальною була й розповідь викладача по класу скрипки Наталії Карабан, яка повідала малознайомі широкій аудиторії факти з життя і творчості композиторів. Про те, як визначний представник «золотої доби» фінського мистецтва Ян Сібеліус мріяв стати скрипалем, але драматичні події в його біографії завадили здійснитися цьому, і всю свою любов та захоплення цим музичним інструментом він втілив в своїх композиціях. А також про талановитого іспанського скрипаля Пабло де Сарасете, який надзвичайно рано проявив музичні здібності, у віці 8 років дав перший публічний концерт, згодом під час виступу в Мадриді вразив своєю виконавською грою королеву Ізабеллу, яка подарувала йому скрипку майстра Страдіварі, а в 15 років з успіхом закінчив Паризьку консерваторію.   

Всі, хто завітав на концерт, задоволені і сповнені світлими думками, гучними оплесками вітали юних музикантів, їх викладачів та концертмейстера Світлану Концедалову, яка вкотре відзначила чарівне звучання роялю в камерному залі музею.

Звучали щирі слова подяки і від колективу музею всім учасниками концерту за чарівні миті спілкування з класичним музичним мистецтвом. А завершальним акордом музичної зустрічі стала традиційна фотосесія біля меморіального роялю та автографи на афіші концерту.

Чернова Віта, директор

художньо-меморіального

музею О.О.Осмьоркіна

Усі новини