На вебпорталі Пенсійного фонду — корисні сервіси для страхувальників
Особистий кабінет роботодавця на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ) відкриває широкі можливості для страхувальників. Завдяки цифровим інструментам, роботодавці можуть подавати запити, формувати заяви-розрахунки, переглядати відомості про працівників, здійснювати комунікацію з ПФУ та користуватися іншими зручними сервісами. Для входу в кабінет використовується кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Серед ключових розділів, доступних страхувальникам:
- «Комунікація з ПФУ» — дозволяє, зокрема, подавати скановані копії трудових книжок працевлаштованих осіб. Щоб завантажити документи, потрібно обрати пункт меню «Відомості про трудові відносини/трудова книжка», завантажити чіткі кольорові скани в форматі PDF або JPG із дотриманням хронології сторінок, та підписати їх КЕП.
- «Відомості про трудову діяльність» — розміщений у верхній частині сторінки. Дає можливість перегляду інформації щодо створених звернень про скан-копії трудових книжок, результатів їх опрацювання, а також дозволяє формувати витяги з електронної трудової книжки (ЕТК) по кожному працівнику в розділі «Запит на отримання електронного документа».
Фізичні особи-підприємці також можуть скористатися функціоналом кабінету. Вони мають можливість подати скан-копії витягу з ЄДР та довідку з ДПС про облік як суб’єкта підприємницької діяльності.
Важливо, що дані електронної трудової книжки, включаючи ті, що подані у вигляді скан-копій, можуть перевірятися та уточнюватися виключно по застрахованих особах, з якими роботодавець перебуває у трудових відносинах.
Оцифровані документи, що містять відомості про страховий стаж, вже використовуються органами ПФУ при призначенні виплат за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Серед головних переваг впровадження електронної трудової книжки:
- Відсутність ризику втрати або пошкодження паперових документів
- Можливість оперативної перевірки та підтвердження стажу
- Захищеність персональних даних
- Автоматизований контроль достовірності інформації
- Зменшення витрат роботодавців на паперовий документообіг