ПФУ роз’яснює: як уникнути типових помилок страхувальників у щомісячній звітності
Із 06 лютого впроваджено нову форму щомісячного Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, а також сум нарахованого єдиного внеску. Вперше новий податковий розрахунок за січень 2025 року подали 14 980 страхувальників Кіровоградської області.
- Нагадуємо! Повнота та достовірність відомостей про застрахованих осіб у Реєстрі застрахованих осіб напряму залежить від правильності та своєчасності подання звітності страхувальниками (платниками єдиного внеску). Невірно заповнені звіти можуть вплинути на розміри майбутніх страхових виплат, - наголошує Володимир Іщенко, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
Далі Володимир Іщенко навів типові помилки у звітності страхувальників.
У реквізитах:
- Невірно зазначений реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта.
- Некоректно вказано код категорії застрахованої особи.
- Відсутня або невірна ознака наявності трудової книжки.
- Неправильні дані щодо перебування у трудових відносинах.
У сумових показниках:
- Помилково вказані суми нарахованої заробітної плати (доходу).
- Застосовано неправильну ставку єдиного соціального внеску.
- Відсутнє донарахування до мінімального страхового внеску.
Наслідки таких помилок: накопичення недостовірної інформації у персональних електронних картках, що впливає на обчислення розмірів страхових виплат.
Як виправити помилки у звітності?
До закінчення граничного строку подання звітності (до 20 числа місяця, наступного за звітним):
- Подати Податковий розрахунок з типом «Звітний новий».
Після закінчення граничного строку подання звітності (після 20 числа місяця, наступного за звітним):
- Подати Податковий розрахунок з типом «Уточнюючий».