Департамент з питань економічного розвитку

Переглянути Дислокація місць торгівлі новорічними ялинками
 
Бланки карток обліку об`єкта та довідок про розміщення об`єкта торгівлі, закладів ресторанного господарства та послуг
 
Переглянути Дислокація мережі готелів на території міста Кропивницького
 
Переглянути Дислокація ринків на території міста Кропивницького
 
Урядом запроваджено державне регулювання цін на деякі продукти харчування

17.04.2024

До уваги суб'єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення!

Зі змінами у законодавстві щодо захисту прав споживачів та державного ринкового нагляду (контролю) безпечності нехарчових продуктів  в умовах воєнного стану можна ознайомитися тут  


25.03.2024

Чи мають право співробітники магазину вимагати від покупців оплати вартості пошкодженого/розбитого/знищеного товару?

 

Доволі часто трапляються неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином. Товар розбивається чи пошкоджується і, як правило, працівники магазину або охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен у пошкодженні товару – покупець чи адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі.

Якщо товар пошкоджено ненавмисно – законодавство на боці покупця. Закон України "Про захист прав споживачів" (далі – Закон) у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак є багато нюансів.

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин.

Відповідно до статті 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові (магазинові), а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий (зіпсований товар), оскільки він ще не придбав його.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці може тільки фіксуватися документально.

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до частини 2 статті 17 Закону України забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Крім цього, запис із камери відеоспостереження зможе допомогти споживачу довести, що він розбив (зіпсував) товар випадково.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.


25.01.2024

До уваги споживачів! Діє новий Порядок гарантійного ремонту або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів

З 5 грудня 2023 року діє новий Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2023 року № 1251 (далі – Порядок), та передбачає оцифрування надання гарантійних послуг для покупців побутової техніки та мобільних телефонів.

Порядком визначено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні.

Відповідно до зазначеного Порядку експлуатаційні документи на товар, що містять гарантійний талон та інформацію про товар, надаються споживачеві у паперовій або в електронній формі через офіційний веб-сайт виробника не пізніше моменту передачі товару.

Виробник може надати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на товар, які розміщені на офіційному веб-сайті виробника, інформація про який зазначається безпосередньо на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, чи іншим способом (у доступній наочній формі).

Товар приймається продавцем (сервісним центром) для здійснення гарантійного ремонту або гарантійної заміни після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, та гарантійного талону за умови цілісності передбачених експлуатаційними документами пломб на товарі.

У разі надання виробником (продавцем) гарантійних зобов’язань в електронній формі споживач також повинен надати продавцю (сервісному центру) необхідну інформацію, яка ідентифікує товар та надає доступ до гарантійного талону в електронній формі.

Продавець (сервісний центр) приймає товар та видає споживачеві квитанцію або інший документ, в якому зазначається найменування та адреса сервісного центру, номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту, найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення, дата приймання товару, опис зовнішнього вигляду товару, опис заявленого недоліку, строк здійснення гарантійного ремонту, інформація про споживача, засоби зв’язку з ним та інша необхідна інформація.

Звертаємо Вашу увагу, що під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів. Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі, що видані споживачеві при прийомі товару на гарантійний ремонт.

Детально ознайомитися з Порядком можна за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1251-2023-%D0%BF#Text.


21.11.2023

До уваги підприємців сфери торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування!

Департамент з питань економічного розвитку міської ради наголошує на дотриманні порядку встановлення режиму роботи об'єктів, який визначено  Положенням про порядок встановлення режиму роботи підприємств торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг на території міста Кіровограда, затвердженого рішенням міської ради від 07 листопада 2013 року № 2522 (далі – Положення), з урахуванням дії комендантської години, яка з 01 листопада 2023 року діє з 23.00 до 05.00 години.

У разі роботи об'єктів у період часу з 22.00 до 08.00 (з 23.00 до 08.00 для закладів ресторанного господарства) Вам необхідно надати відповідні документи, для встановлення режиму роботи виконавчим комітетом Кропивницької міської ради, який приймає відповідне рішення.

Режим роботи об'єктів в проміжок часу з 08.00 до 22.00 (з 08.00 до 23.00 для закладів ресторанного господарства) встановлюється за принципом "мовчазної згоди" та не потребує окремого погодження. Про такий режим роботи об'єкта суб'єкт господарювання лише письмово повідомляє управління торгівлі та побутового обслуговування населення департаменту з питань економічного розвитку Кропивницької міської ради.

Детально з вимогами Положення та необхідним переліком документів можна ознайомитись на сайті Кропивницької міської ради за посиланням: https://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/ua-rishennya-rishenya-2522-07-11-13.pdf.


Закон України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» (далі – Закон) визначає основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоров'я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров'ю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання.

Стаття 13 Закону визначає громадські місця, де забороняється куріння, вживання та використання тютюнових виробів, предметів, пов'язаних з їх вживанням, трав'яних виробів для куріння, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів.

У контексті розвитку напряму профілактичної роботи Громадською організацією «Життя» за участі фахівців Держпродспоживслужби створено відеоролики, спрямовані на боротьбу з курінням.