26.09.2023

Чому деякі захисники вже отримали виплати до Дня Незалежності, а деякі ‒ ні?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 21.07.23 № 754 “Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань” одноразова грошова виплата ветеранам війни, учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, громадянам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною та членам сімей загиблих Захисників і Захисниць України виплачуватиметься до Дня Незалежності України.

Виплати передбачені у різних розмірах (від 450 до 3 100 грн) та різними шляхами ‒ залежить від категорії осіб, які мають право на отримання даної грошової виплати.

Перша категорія отримувачів одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ якщо особа є пенсіонером. Такі громадяни отримали виплату разом із серпневою пенсією, без додаткового звернення: 10 855 пенсіонерів Кіровоградщини вже отримали грошову виплату на суму 13,14 млн грн.

Друга категорія отримувачів: особи, які не є пенсіонерами, і наразі перебувають на службі в силових структурах та відомствах, в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах.

Виплати даній категорії ветеранів будуть забезпечені за місцем проходження служби після подачі установами силових структур відповідних заявок до головного управління.Станом на 11.09.2023 заявки подали 38 відомств щодо 5 939 осіб на суму 5,97 млн грн.

Звертаємо увагу, що термін подання військовими частинами та установами силових структур заявок на виплату одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ до 01.10.2023.

Третя категорія отримувачів одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ якщо захисник не є пенсіонером і не перебуває на службі в силових міністерствах та відомствах, в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах, то для отримання грошової виплати йому необхідно  звернутись до будь-якого сервісного центру особисто, написати заяву та пред’явити документи, що посвідчують особу та її статус, а також номер поточного банківського рахунку, на якій буде здійснено виплату одноразової грошової допомоги. Станом на 11.09.2023 до сервісних центрів звернулося 447 осіб. Термін прийому заявок на отримання виплати від осіб, що звернулися до сервісних центрів, ‒ до 01.11.2023.

Антоніна ТОРШИНА, начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


26.09.2023

Пенсіонерам важливо памятати про необхідність ідентифікації (підтвердження) особи

Якщо пенсіонер отримує пенсію на банківську картку, строк дії якої перевищує один рік, і при цьому протягом року не знімає з неї гроші, ‒ це сигнал для Пенсійного фонду України (далі ‒ ПФУ) про можливі проблеми отримання особою коштів: наприклад, смерть пенсіонера, про яку ніхто не повідомив, неможливість отримання кошти через воєнні дії тощо.

Уповноважений банк повідомляє ПФУ про те, що пенсіонер не здійснював зняття коштів, тобто спостерігається відсутність видаткових операцій, і не приходив до банківської установи для ідентифікації. І ПФУ припиняє перераховувати кошти на цю банківську картку, натомість продовжує проводити виплату, але через призначеного оператора поштового зв’язку за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті у межах України.

Що в такому випадку робити пенсіонеру, щоб відновити виплату коштів на банківську картку? Необхідно ідентифікуватися, тобто підтвердити свою особу.

Буває фізична ідентифікація: коли пенсіонер особисто приходить до сервісного центру ПФУ і на підставі пред’явленого (в обов’язковому порядку) паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу і підтверджує її вік, та визначеного законодавством документа, в якому зазначено відомості про місце її проживання, підтверджує свою особу.

Також відтепер до фізичної ідентифікації (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 837) прирівнюється:

  • авторизація в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія. Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
  • посвідчення в установленому порядку за зверненням одержувача, який тимчасово проживає за кордоном, відповідною закордонною дипломатичною установою України факту, що особа є живою.

А що робити, якщо особа і хотіла б прийти особисто, проте не має такої можливості через неможливість виїхати з тимчасово окупованої території? На даний час ПФУ розробляє порядок проведення ідентифікації та верифікації особи за допомогою відеоконференцзв’язку із дотриманням законодавства у сфері електронних довірчих послуг. Під час сеансу такого відеоконференцзв’язку пред’являтимуться документи, що посвідчують особу, відповідно до порядку, визначеного правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики та Мінцифри.

Світлана Риндіна, начальник управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


08.09.2023

Охорона праці ‒ правила, обов’язкові для кожного!

“З метою забезпечення конституційних прав громадян на належні, безпечні та здорові умови праці, спеціалісти (експерти з охорони праці) проводять роботу щодо забезпечення соціального захисту працівників, зокрема, підвищення уваги роботодавців до питань співчуття та розуміння проблем працівників та потерпілих на виробництві. Тільки спільна робота всіх установ, організацій, що опікуються відповідними питаннями, може привести до максимально ефективного результату в напрямку дотримання прав працівників на виробництві,” ‒ Світлана Кривенко, начальник управління контрольно-перевірочної роботи головного управління звертається до роботодавців та працівників з проханням неухильно дотримуватися правил охорони праці.

Які функції покладені на “страхових експертів” головного управління?

  • участь та забезпечення проведення роботодавцем профілактичних та інших заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаним умовами праці, надання роботодавцю практичної допомоги у постійному вдосконаленні ним форм і методів профілактичної роботи у сфері охорони праці;
  •  участь у розслідуванні нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
  •  перевірка знань з охорони праці працівників підприємств.

У разі настання нещасного випадку на виробництві та/або гострого професійного захворювання (отруєння) або встановлення хронічного професійного захворювання потрібно:

  • негайно зупинити роботу всіх механізмів в зоні виникнення нещасного випадку;
  • про кожний нещасний випадок потерпілий або працівник, який його виявив, чи інша особа – свідок нещасного випадку повинні негайно повідомити безпосереднього керівника робіт чи іншу уповноважену особу підприємства та вжити заходів до надання необхідної допомоги потерпілому;
  • зберегти обстановку на робочому місці до прибуття комісії з розслідування нещасного випадку в такому стані, у якому вони були при настанні нещасного випадку (якщо це можливо, та якщо не загрожує життю та здоров’ю інших працівників);
  • потерпілий або уповноважена ним особа, яка представляє його інтереси (не входить до складу комісії, але має право брати участь у її засіданнях, вносити пропозиції, подавати документи щодо нещасного випадку, давати відповідні пояснення, в тому числі в усній і письмовій формі особисту думку щодо обставин і причин настання нещасного випадку та одержувати від голови комісії інформацію про хід проведення розслідування);
  • голова комісії зобов’язаний письмово поінформувати потерпілого або уповноважену ним особу, яка представляє його інтереси, про його або її права і з початку роботи комісії запросити до співпраці.

Важливо!

У випадках, коли спеціалістами з охорони праці, було виявлено під час роботи у комісіях з розслідування нещасних випадків та випадків профзахворювань суттєві недоліки у роботі відповідних комісій, які стосуються аспектів організації умов та безпеки праці, та тягнуть за собою суттєві наслідки з питань соціального захисту працівників, порушень законодавства з питань охорони праці, відповідне викладається у окремих думках до актів Н-1 та  П-4, (передбачено Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №337).

Спеціалісти з охорони праці головного управління надають методично-консультативну та практичну допомогу у створенні ефективної та дієвої системи управління охороною праці на рівні підприємства, з урахуванням конкретного стану умов та безпеки праці підприємства та виду діяльності за економічною класифікацією (страхувальникам надано 1 159 консультацій щодо організації профілактики на виробництві та розслідування нещасних випадків (більшість – за телефоном “гарячої лінії” головного управління), здійснено 4 перевірки щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці та взято участь в опрацюванні та впровадженні системи управління охороною праці на 7 підприємствах).

Світлана КРИВЕНКО, начальник управління контрольно-перевірочної роботи головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


31.08.2023


У вересні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

Так, у вересні додзвонювачів консультуватимуть:

07 вересня 2023 року – заступник начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Ганна ОПРЯ;

14 вересня 2023 року – начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Антоніна ТОРШИНА;

21 вересня 2023 року – начальник головного управління Наталія СІМОНЯН;

28 вересня 2023 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та контролю за використанням даних інформаційних систем та електронних реєстрів управління інформаційних систем та електронних реєстрів Оксана ПУХАРЬ.

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

 

Людмила СОРОКА, начальник управління адміністративного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


28.08.2023

Фахівці головного управління обговорили зміни до порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань/аварій на виробництві

Фахівці відділу профілактики та розслідування нещасних випадків управління контрольно-перевірочної роботи Анна Недбалова та Дмитро Нечипорук на базі ТОВ “КАПРО ОЙЛ” провели семінар на тему: “Зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві”. Представники головного управління ознайомили працівників із функціями та обов’язками Пенсійного фонду України щодо питань загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку.

Під час семінару висвітлені такі питання:

  • щодо реалізації роботодавцем профілактичних та інших заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів;
  • запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаними умовами праці.

Крім цього, фахівці Фонду надали практичну допомогу щодо вдосконалення форм і методів проведення роботи у сфері охорони праці. Спеціалісти звернули увагу на терміни подання повідомлення про нещасний випадок на підприємстві, а саме: роботодавець зобов’язаний повідомити головне управління та Південно-Східне Міжрегіональне управління Державної служби з питань праці протягом однієї доби з моменту отримання інформації про нещасний випадок від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров’я, заяви потерпілого, членів його сім’ї або уповноваженої ним особи тощо.

Представники пенсійної служби окремо зупинилися на процедурі розслідування нещасних випадків у період дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях, яку врегульовано Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, надали роз’яснення щодо розслідування нещасних випадків, які сталися з працівниками, під час виконання трудових обов’язків внаслідок воєнних дій.

“Всі ці випадки підлягають спеціальному розслідуванню незалежно від ступеня тяжкості травм”, ‒ зауважила Анна Недбалова.

Працівники ТОВ “КАПРО ОЙЛ” цікавилися механізмом здійснення страхових виплат, надання соціальних послуг та матеріального забезпечення застрахованим особам відповідно до законодавства за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку, тобто виплатами, які постраждалий отримає, якщо нещасний випадок стався на виробництві.

Світлана КРИВЕНКО, начальник управління контрольно-перевірочної роботи головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


28.08.2023

У СЕРПНІ ДЕЯКІ КАТЕГОРІЇ ПЕНСІОНЕРІВ ОТРИМАЮТЬ ПІДВИЩЕНІ РОЗМІРИ ПЕНСІЙ

Для довідки...

Кабінет Міністрів України прийняв Постанову від 21 липня 2023 року № 754 “Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань”, яка регламентує порядок використання коштів для соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань і виплати до Дня Незалежності України (раніше виплата була до 5 травня).

Пропонуємо дізнатись хто має право на виплату до Дня Незалежності та у яких розмірах на офіційній сторінці головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області в соціальній мережі Фейсбук або Телеграм-каналі “Пенсійний фонд Кіровоградщини” (посилання:  https://www.facebook.com/GUPFU або https://t.me/PFU_Krop ).

“Отримувачам грошової допомоги до Дня Незалежності України, які отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання), виплата здійснюватиметься у серпні цього року через відділення поштового зв’язку за місцем фактичного проживання одержувачів або на поточні рахунки отримувачів в уповноважених банках разом з пенсією. Тобто, деякі категорії пенсіонерів отримають підвищені розміри пенсій, але вже наступного місяця розмір пенсії буде без цієї доплати”, ‒ зауважила Наталія Копач, начальник управління з питань виплат головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.

Мовою цифр...

Грошову допомогу до Дня Незалежності отримають 10 850 пенсіонерів області, серед яких: 7 497 "цивільних"  та 3 353 "військових" пенсіонери.

Наталія КОПАЧ, начальник управління з питань виплат головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


28.08.2023

"КАБІНЕТ СТРАХУВАЛЬНИКА" ‒ ЗРУЧНИЙ СПОСІБ ОТРИМАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ РОБОТОДАВЦІВ

За даними начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Олени Пархоменко цією опцією мають можливість скористатися 14,6 тис. юридичних осіб та 20,5 тис. фізичних осіб-підприємців області. "Запрошуємо роботодавців скористатися швидким та зручним способом отримання інформації та послуг через "Кабінет страхувальника" на вебпорталі  електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням: https://portal.pfu.gov.ua”, ‒ нагадала фахівчиня.

Як авторизуватися на вебпорталі?

Для того, щоб стати користувачем електронного кабінету, потрібно увійти на вебпортал за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП – печатки підприємства або особи, яка надала останній звіт з ЄСВ).

Яку інформацію або послугу можна отримати через "Кабінет страхувальника"?

У "Кабінеті страхувальника" можна переглянути дані звітності щодо сплати ЄСВ (самостійно отримати електронні довідки щодо працівників, їхнього страхового стажу та розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листами).

Щоденні потреби роботодавців теж не залишились без уваги, так в "е-кабінеті" працюють зручні та доступні електронні сервіси, зокрема:

  • подання відомостей про трудову діяльність працівника шляхом введення записів із паперових документів про трудову діяльність та надання їх скан-копій. Сервіс надається для страхувальників для введення інформації щодо застрахованих осіб, які перебувають зі страхувальником у трудових відносинах;

  • подання заяв-розрахунків щодо сплати за листками непрацездатності застрахованих осіб – працівників страхувальника.

Послуга отримання електронних документів

У розділі "Комунікації з ПФУ" пункті "Запит на отримання електронних документів" та в електронному бланку замовлення реалізована можливість подання заяв на отримання електронних документів:

  • довідка про трудовий та страховий стаж;

  • довідки ОК-7, ОК-5;

  • витяг з ЕТК (електронна трудова книжка);

  • витяг з ЕРЛН (електронний реєстр листків непрацездатності).

У розділ "Звернення" надходить електронний документ у форматі pdf-довідки, достовірність якої підтверджено спеціальним QR-кодом, та електронний документ, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, який, згідно чинного законодавства, є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою Пенсійного фонду України.

Олена ПАРХОМЕНКО, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


25.07.2023

Яка сума страхових виплат у разі нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання?

 

Щомісячні страхові виплати та інші витрати на відшкодування шкоди надаються у розмірах відповідно до статті 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон).

Сума ЩОМІСЯЧНОЇ СТРАХОВОЇ ВИПЛАТИ встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячної заробітної плати, яку потерпілий мав до ушкодження здоров’я.

Максимальний розмір щомісячної виплати

Максимальний розмір щомісячної страхової виплати не може перевищувати чотири мінімальні заробітні плати.

Максимальний розмір щомісячної страхової виплати після проведеного перерахування відповідно до частини другої статті 31 цього Закону не може перевищувати чотири мінімальні заробітні у випадках перерахування сум у разі:

  • зміни ступеня втрати професійної працездатності;
  • зміни складу сім’ї померлого;
  • перерахунку щороку, з 1 березня, на коефіцієнт, що враховує показники зростання споживчих цін та середньої заробітної плати (доходу) в Україні, розмір такого збільшення визначається у межах бюджету уповноваженого органу управління за рішенням Кабінету Міністрів України.

Мінімальний розмір щомісячної виплати

Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100 відсотків втрати професійної працездатності не може бути меншим за мінімальну заробітну плату.

ОДНОРАЗОВА СТРАХОВА ВИПЛАТА

У разі стійкої втрати професійної працездатності, встановленої МСЕК, уповноважений орган управління здійснює потерпілому одноразову страхову виплату, розмір якої визначається відповідно до ступеня втрати професійної працездатності, виходячи з розрахунку семи мінімальних заробітних плат, встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

  • У разі, якщо під час подальших обстежень МСЕК встановить потерпілому вищий ступінь втрати стійкої професійної працездатності з урахуванням іншої професійної хвороби або іншого каліцтва, пов’язаного з виконанням трудових обов’язків, такому потерпілому здійснюється одноразова страхова виплата, розмір якої визначається відповідно до відсотка, на який збільшено ступінь втрати працездатності порівняно з попереднім обстеженням МСЕК, виходячи з розрахунку семи мінімальних заробітних плат, встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.
  • Якщо комісією з розслідування нещасного випадку встановлено, що ушкодження здоров’я настало не лише з вини роботодавця, а й внаслідок порушення потерпілим нормативних актів про охорону праці, розмір одноразової страхової виплати зменшується на підставі висновку цієї комісії, але не більш як на 50 відсотків.

Увага! Потерпілим, які мають право на одночасне отримання одноразової страхової виплати згідно з цим Законом та одноразової страхової виплати згідно з іншими законами України, здійснюється одна страхова виплата за їхнім вибором.

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


25.07.2023

Індексація “спецпенсій” на Кіровоградщині: коли? кому? скільки?

 

З 1 липня 2023 року головним управлінням проведено індексацію розмірів пенсій, призначених відповідно до Законів України “Про державну службу”, “Про службу в органах місцевого самоврядування “Про наукову і науково-технічну діяльність”, “Про статус народного депутата України”.

  • Перерахунок пенсії проведено автоматично 578 пенсіонерам області (підвищення розмірів пенсій відбулось в 563 отримувачів пенсій).
  • Середній розмір підвищення склав 1043,99 грн.
  • Пенсії в нових розмірах будуть виплачені в липні поточного року.

Механізм проведення індексації

Індексація проводилась шляхом підвищення на коефіцієнт збільшення 1,197 розмірів пенсій (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) і строк призначення яких до 31 грудня 2022 року включно.

Підвищення на коефіцієнт збільшення (1,197) буде застосовуватися також у разі поновлення виплати пенсії, призначеної до 31 грудня 2022 року відповідно до вищезазначених Законів України.

Максимальний розмір підвищення

Звертаємо увагу, що розмір збільшення в результаті індексації пенсії, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 № 168 “Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верст населення у 2023 році”, не може перевищувати 1500 гривень.

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


06.07.2023

“ГІДРОСИЛА ЛЄДА”: ЕФЕКТИВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ

 

Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (далі – головне управління) розповсюджує серед роботодавців та найманих працівників підприємств вивчений позитивний досвід ефективного функціонування системи управління охороною праці на ПрАТ “Гідросила ЛЄДА”, яке є одним із підприємств, де реально створена постійно діюча система управління охороною праці (далі – СУОП).

Основним видом діяльності підприємства згідно КВЕД 28.12 є виробництво гідравлічного та пневматичного устаткування.

Робота з питань охорони праці здійснюється відповідно до вимог “Положення про службу охорони праці”, “Положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці”, “Положення про систему управління охороною праці”.

Відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону праці” на підприємстві забезпечено функціонування СУОП, а саме: розроблені та затверджені положення, інструкції, акти з охорони праці, що діють у межах підприємства. Для офіційного розподілу обов’язків, прав та відповідальності в галузі охорони праці між усіма учасниками виробничого процесу призначені посадові особи, які забезпечують вирішення питань охорони праці. В посадових інструкціях інженерно-технічних працівників відображені обов’язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій з охорони праці.

Керівництво роботою з управління охороною праці та відповідальність за її функціонування покладено на інженера з охорони праці, який має багаторічний досвід роботи.

Фахівець з охорони праці підприємства виконує посадові обов’язки відповідно до вимог Типового положення про службу охорони праці і керується у своїй діяльності Законом України “Про охорону праці”, міжгалузевими та галузевими нормативними актами з охорони праці та актами з охорони праці, що діють в межах підприємства, надає працівникам підприємства консультації з питань охорони праці, контролює своєчасність проведення навчання, всіх видів інструктажу з охорони праці, а також дотримання працівниками вимог інструкцій з охорони праці по професіях та видам робіт, актів з охорони праці, що діють у межах підприємства та розділу “Охорона праці” колективного договору.

Відповідно до затвердженого графіка проведення перевірок стану охорони праці здійснює поточні перевірки в структурних підрозділах підприємства, обстежує виробничі об’єкти та оглядає робочі місця. За результатами перевірки видає керівникам структурних підрозділів підприємства обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків стану охорони праці. На підставі виявлених порушень вимог охорони праці приймаються відповідні рішення та розробляються заходи, спрямовані на їх усунення.

На підприємстві існує відомчий та громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих та санітарно-побутових умов, забезпеченням працівників спецодягом, спецвзуттям, іншими засобами індивідуального та колективного захисту в структурних підрозділах підприємства.

Загальне керівництво та координацію діяльності в системі контролю здійснює служба охорони праці, яка узагальнює і систематизує в цілому по підприємству результати всіх видів контролю.

Безпосередні керівники робіт здійснюють щоденний оперативний контроль та перевіряють організацію робочих місць, справність механізмів та інструментів, стан території, наявність огороджень, освітленість, справність вентиляції та інших засобів захисту, наявність та відповідність засобів індивідуального захисту, наявність інструкцій з охорони праці та знаків безпеки, відповідність підготовки працівників.

На оперативних нарадах та зборах трудового колективу розглядаються питання про стан охорони праці, доводиться до відома працюючих інформація щодо обставин та причин виробничого травматизму на інших підприємствах регіону.

На підприємстві між керівництвом, з однієї сторони, та профспілковою організацією, з іншої сторони, укладено Колективний договір, який було схвалено на загальних зборах трудового колективу. Розділ “Охорона праці” колективного договору містить інформацію про обов’язки роботодавця, працівників та профспілкової організації щодо створення безпечних умов праці. У колективному договорі передбачено забезпечення гарантій працівникам у сфері охорони праці на рівні, не нижчому за передбачений законодавством, здійснюється за рахунок підприємства, у розмірі не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік.

Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи проходять на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання першої домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих.

При розробці інструкцій з охорони праці для професій та видів робіт враховані всі технічні операції виробничого процесу та вимоги діючих законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці, технічної документації тощо.

Порядок навчання, проведення інструктажів та стажування з охорони праці проводиться відповідно до вимог “Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці” НПАОП 0.00-4.12-05 (далі – НПАОП 0.00-4.12-05). Керівник підприємства та його заступники, керівники структурних підрозділів, а також члени комісії з перевірки знань з питань охорони праці проходять у встановленому порядку навчання і перевірку знань з питань охорони праці перед початком виконання посадових обов’язків та періодичну перевірку знань. Вчасно проводяться навчання і перевірка знань у працівників, що залучаються до робіт з підвищеною небезпекою.

Для якісного проведення занять, пропаганди охорони праці та перевірки знань працівників з питань охорони праці на підприємстві існує клас охорони праці, який обладнано сучасною наглядною агітацією.

Працівники, у повному обсязі забезпечені спеціальним одягом, спеціальним взуттям і іншими засобами індивідуального захисту, а саме: костюмами із бавовни, футболками в літній період, черевиками, рукавицями комбінованими, куртками та жилетами на утепленій підкладці для роботи в зимову пору року.

З метою забезпечення більш комфортних умов праці та зменшення впливу шуму на працівників виробництва від галтувальних барабанів, обладнання відокремлено в інше приміщення, з товстими, шумопоглинаючими стінами.

Працівників, які працюють на пресовому обладнанні забезпечено спеціальними навушниками або берушами, захисними окулярами. Для полегшення використання паливно-мастильних матеріалів, їх закупівлю здійснюють у пластикових каністрах.

Усі працівники підприємства проходять медичний огляд згідно з планом-графіком їх проведення. За результатами проведення періодичного медичного огляду працівників на нараді адміністрації підприємства за участю керівників структурних підрозділів розглядаються рекомендації, які викладені в заключному акті.

У 2023 році всі працівники підприємства, які підлягають медичному огляду, пройшли медичний огляд та відповідно до заключного акту медогляду допущені до роботи.

Інженер з охорони праці підприємства співпрацює з уповноваженими спеціалістами з охорони праці головного управління під час проведення профілактичної роботи, звертається за консультацією щодо удосконалення системи управління охороною праці підприємства для її більш ефективного функціонування.

Щоденна системна робота зі створення ефективного функціонування СУОП на підприємстві надає можливість звести до мінімуму реалізацію ризиків настання нещасних випадків, запобігти професійним захворюванням та зберегти життя і здоров’я працівників підприємства.

Такий досвід роботи повинен стати нормою для тих підприємств, де відсутня системна робота з безпеки та гігієни праці.

 

Ольга ЯНЧУК,

заступник начальника управління – начальник відділу профілактики та розслідування нещасних випадків управління

контрольно-перевірочної роботи головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


28.06.2023

ДИСТАНЦІЙНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ЧИ ПОНОВЛЕННЯ ПЕНСІЇ ОСОБІ, ЯКА ПЕРЕБУВАЄ ЗА КОРДОНОМ – ЦЕ РЕАЛЬНІСТЬ!

Кого стосується?

31 травня 2023 року набрала чинності постанова правління Пенсійного фонду України від 20.04.2023 № 21-1, якою внесено зміни до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Ці зміни стосуються осіб, які у зв’язку з агресією російської федерації тимчасово проживають за кордоном та отримали тимчасовий захист або статус біженця.

Яким способом подати документи?

Зазначені особи у період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох наступних місяців після місяця, в якому його буде припинено чи скасовано, заяву про призначення (поновлення) та документи, необхідні для призначення (поновлення) пенсії, можуть надсилати засобами поштового зв’язку.

Які документи необхідно надіслати для призначення пенсії?

Для призначення пенсії до заяви про призначення/перерахунок пенсії додаються:

- копія документу/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання/перебування за кордоном (з перекладом);

- оригінал документу про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);

- копії документів, що визначають право на призначення пенсії (пункт 2.1 - 2.4, 2.6, 2.9 розділу ІІ Порядку № 22-1).

Які документи необхідно надіслати для поновлення пенсії?

Для поновлення пенсії до заяви про призначення / перерахунок пенсії додаються:

- копія документу/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання/перебування за кордоном (з перекладом);

- оригінал документу про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);

- копія паспорта громадянина України.

Важливі нюанси!

  • Заява про призначення (поновлення) пенсії може подаватись до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації особи.
  • Додані до заяви про призначення (поновлення) копії документів повинні бути засвідчені дипломатичним представництвом або консульською установою України або нотаріально.

Днем звернення за призначенням (поновленням) пенсії вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

 

Олена РОМАНЧЕНКО,

заступник начальника головного управління

Пенсійного фонду України Кіровоградській області


26.06.2023

НОВИЙ СЕРВІС ВІД ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ – ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ ЦНАПУ НА ВЕБПОРТАЛІ

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України розроблено Кабінет Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), завдяки чому взаємодія ЦНАПів та Пенсійного фонду України з обслуговування громадян виходить на новий рівень та на сьогодні надає можливість відповідальним працівникам ЦНАПів:

  • заповнення та подачі до Пенсійного фонду України заяв: про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги; про призначення та надання житлової субсидії; про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу; щодо перерахунку раніше призначеної житлової субсидії або пільги; про виплату житлової субсидії або пільги;
  • пошуку та перегляду заяв, поданих до Пенсійного фонду України, спеціалістами ЦНАПу.

Для отримання доступу до електронного кабінету ЦНАП необхідно заповнити та підписати Договір та Заяву про приєднання (розміщені на вебпорталі Пенсійного фонду України), визначивши перелік уповноважених працівників ЦНАПу, які будуть працювати в кабінеті.

Після реєстрації визначеним спеціалістам ЦНАПу буде надано доступ до електронного кабінету ЦНАП за кваліфікованим електронним підписом.

Метою новації є удосконалення процесу опрацювання звернень громадян з питань житлових субсидій та пільг та розширення в найкоротшій перспективі напрямків електронної комунікації територіальних громад та Пенсійного фонду.

Олена ПАРХОМЕНКО, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


14.06.2023

Як отримати невиплачені суми пільг на оплату житлово-комунальних послуг?

Наразі пільговики можуть отримати залишки коштів, що обліковувалися на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 1 червня 2022 року, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, облік яких припинено 20 грудня 2022 року, і які було повернуто АТ “Ощадбанк” на рахунок Міністерства соціальної політики.

Термін звернення за коштами

Ці кошти органи Пенсійного фонду України виплачуватимуть до вересня 2023 року за зверненнями пільговиків. Для отримання невиплачених сум пільг пільговику необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Які документи необхідно надати?

Для отримання невиплачених сум пільг пільговику необхідно надати до сервісного центру заяву довільної форми, у якій обов’язково зазначити:

назву документа, що дає право на пільги, його серію та номер (за наявності), ким видано документ і дату його видачі (з пред’явленням оригіналу зазначеного документа або електронного посвідчення ветерана);

реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті громадянина України про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України і дату його видачі;

номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок.

Якщо пільговик помер…

У разі смерті пільговика, залишки коштів пільг може отримати член його сім’ї, на якого поширювалися пільги та інформація про якого є в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, звернувшись до органу Пенсійного фонду України із заявою довільної форми та копіями необхідних документів: свідоцтва про смерть пільговика; паспорта громадянина України; реєстраційного номера облікової картки платника податків пільговика.

У заяві член сім’ї померлого пільговика зазначає такі відомості про себе: власне ім’я та прізвище; реєстраційний номер облікової картки платника податків; серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України; номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок.

Законодавча база

Пільговики можуть отримати невиплачені суми пільг згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2023 №340 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”.

Наталія КОПАЧ, начальник управління з питань виплат головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


30.01.2023

До відома жителів громади!

У лютому 2023 року щочетверга на прямому звязку пенсійники Кіровоградщини

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

Так, у лютому додзвонювачів консультуватимуть:

02 лютого 2023 року – заступник начальника головного управління Юрій ШАРПІНСЬКИЙ;

09 лютого 2023 року – начальник відділу надання житлових субсидій управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Валерія ГУРЖИНА;

16 лютого 2023 року – начальник управління з питань виплат Наталія КОПАЧ;

23 лютого 2023 року – начальник управління контрольно-перевірочної роботи Світлана КРИВЕНКО.

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

Людмила СОРОКА, начальник управління адміністративного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


27.01.2023

ЗУПИНЕНО ТРУДОВИЙ ДОГОВІР. ЧИ МОЖНА ПОДАТИ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ?

Під час дії в країні воєнного стану почали діяти спеціальні правила трудових відносин. Зміни були прийняті Законом України від 15.03.2022 № 2136-ІХ “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”, який набув чинності з 24.03.2022.

Зазначеним законом введено ряд новел з метою адаптувати трудове законодавство під умови воєнного часу, серед яких, зокрема, призупинення трудового договору. Призупинення трудового договору – це не звільнення з роботи, тобто не тягне за собою припинення трудових відносин. Це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою та тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором. Тобто працівник звільняється від обов’язку виконувати роботу, визначену трудовим договором, а роботодавець звільняється від обов’язку забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” оформлення та виплата житлових субсидій на покриття рахунків за житлово-комунальні послуги можливе у випадку припинення дії трудового договору, але за певних умов.

Житлові субсидії призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії сплатили (за них сплачено) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом кварталу, що передує кварталу перед місяцем звернення за призначенням житлової субсидії, або перед місяцем, у якому житлова субсидія призначається без звернення громадянина.

Таким чином, якщо заява про призначення житлової субсидії подана в січні 2023 року (перший квартал), то особі, з якою було призупинено дію трудового договору, житлову субсидію призначать за умови, що за особу, з якою призупинено дію трудового договору, сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом липня, серпня та вересня 2022 року.

Документи про призначення житлової субсидії приймаються:

  • органами Пенсійного фонду України, у тому числі в разі направлення їх поштою або в електронній формі (через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (за наявності кваліфікованого електронного підпису), через мобільний застосунок “Пенсійний фонд”, засобами порталу “Дія”);
  • уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації;
  • посадовими особами Центрів надання адміністративних послуг.

Світлана РИНДІНА,

начальник управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


24.01.2023

МИ ЗАВЖДИ НА ЗВ’ЯЗКУ

Пенсійний фонд України наразі не тільки призначає та виплачує пенсії, а й забезпечує призначення/перерахунок субсидій та пільг, здійснення страхових виплат – як у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності, так і у разі нещасного випадку на виробництві чи професійних захворювань.

Тому у громадян виникає ще більше запитань. Куди і як звертатися?

МОЖНА НАПИСАТИ…

  • Електронна адреса головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області: gu@kr.pfu.gov.ua
  • Поштова адреса головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області: вул. Соборна, 7А, м. Кропивницький, 25009.
  • Після авторизації на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) у розділі “Мої звернення” можна поставити своє запитання.

МОЖНА ЗАТЕЛЕФОНУВАТИ…

У головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян у робочий час (понеділок-четвер – з 08.00 до 17.00, п’ятниця – з 08.00 до 16.00) за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

МОЖНА ВІДВІДАТИ…

Оскільки Пенсійний фонд України працює за принципом екстериторіальності, отримати консультації, роз’яснення та практичну допомогу в оформленні документів можна в будь-якому сервісному центрі – незалежно від місця постійної реєстрації.

МОЖНА ПРОЧИТАТИ…

Дізнатися достовірну та оперативну інформацію з питань, що входять до компетенції Пенсійного фонду України, можна з матеріалів, розміщених на офіційній сторінці головного управління в соціальній мережі Фейсбук: пошук за назвою “Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області” або у Телеграм-каналі: пошук за назвою “Пенсійний фонд Кіровоградщини”.

Наталія СІМОНЯН, начальник головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


17.01.2023

ЯКЩО ПРИДБАЛИ АВТОМОБІЛЬ ВПЕРШЕ

Платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів є підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі (крім легкових автомобілів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що підлягають першій державній реєстрації в Україні.

З 01 січня 2023 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб складає 2684 грн (згідно із Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”), саме з урахуванням цього показника обчислюється ставка збору.

З 1 січня 2023 року ставка збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації легкового автомобіля, незалежно від того, нова машина чи ввезена з-за кордону, визначається виходячи з вартості легкового автомобіля без врахування податку на додану вартість (ПДВ), якщо сума такого податку зазначена у документі, акті оцінки чи митними документами які підтверджують вартість автомобіля.

Ставка пенсійного збору вираховується від вартості об’єкта:

3 відсотки – із суми до 442 860,00 грн (165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);

4 відсотки – із суми понад 442 860,00 грн до 778 360,00 грн (від 165 – 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);

5 відсотків – із суми понад 778 360,00 грн (якщо перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Сніжана СОЛОВЕЙ,

начальник фінансово-економічного управління головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області


16.01.2023

Інформація для страхувальників про подання заяви-розрахунку

3 1 січня 2023 року листки непрацездатності («лікарняні») перевіряє і фінансує не Фонд соціального страхування, а Пенсійний фонд України.

Що змінилося для страхувальників (тобто роботодавців)?

1. ФОРМА ТА МІСЦЕ ПОДАННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ

Щоб отримати кошти для оплати листків непрацездатності, страхувальник має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат застрахованим особам:

в електронному вигляді – через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua;
або

в паперовому вигляді – на паперових носіях до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

2. ОСОБЛИВОСТІ ОФОРМЛЕННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ:

за електронними та паперовими листками непрацездатності складаються окремі заяви-розрахунки;
до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування;
заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних з прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.

3. ТЕРМІН ФІНАНСУВАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ

Фінансування страхових виплат здійснюватиметься централізовано Пенсійним фондом України протягом ТРЬОХ ДНІВ після надходження заяви-розрахунку (а не 10 днів, як було раніше). Кошти зараховуватимуть на окремі банківські поточні рахунки, які страхувальник відкриє в банках для зарахування страхових коштів.

4. БЕЗ ДОГОВОРУ ПРО ВИЗНАННЯ КЕП

Роботодавцям для подання заяв-розрахунків за листками непрацездатності НЕ ПОТРІБНО укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.

УВАГА!

Для консультацій страхувальників з питань заяв-розрахунків за листками непрацездатності відкрито додаткову “гарячу” лінію: +38(099)662-93-91.


ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ: “ЛІКАРНЯНІ” ВИПЛАЧУВАТИМЕ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД

З 01 січня 2023 року листки непрацездатності (“лікарняні”) перевіряє і фінансує не Фонд соціального страхування, а Пенсійний фонд України.
Що змінилося для застрахованих осіб (тобто працівників)? НІЧОГО.

1. ПРАВИЛА НАРАХУВАННЯ ВИПЛАТ ЗАЛИШИЛИСЯ ТІ Ж САМІ
Суму виплати за листками непрацездатності визначає відсоток середньої заробітної плати застрахованої особи в залежності від тривалості страхового стажу:

  • до 3 років – 50 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
  • від 3 до 5 років – 60 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
  • від 5 до 8 років – 70 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
  • понад 8 років – 100 % середньої заробітної плати застрахованої особи.

Механізм визначення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням також не зазнав суттєвих змін. 
Заробітна плата для оплати листків непрацездатності обчислюватиметься шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців, що передують місяцю настання страхового випадку) зарплати, на яку нарахований єдиний внесок, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин. При цьому, перелік поважних причин, які враховуються при розрахунку, розширено. 

2. АЛГОРИТМ ОТРИМАННЯ ВИПЛАТИ ПРАЦІВНИКОМ НЕ ЗМІНИВСЯ!
Оплату листків непрацездатності буде здійснювати роботодавець, як це було і раніше.
При цьому Законом України від 21.09.2022 № 2620-IX “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” скорочено час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надійти кошти для здійснення страхових виплат.
!!! Якщо раніше фінансування страхувальників відбувалося протягом 10-ти днів, то тепер Пенсійний фонд України протягом 3-х днів централізовано на окремі поточні рахунки, відкриті роботодавцем в установах банків для зарахування страхових коштів, здійснюватиме фінансування виплат.
 

Антоніна ТОРШИНА, начальник управління пенсійного забезпечення,

надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг

головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

 


13.01.2023

У січні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

Так, у січні додзвонювачів консультуватимуть:

05 січня 2023 року – начальник головного управління Наталія СІМОНЯН;

12 січня 2023 року – начальник відділу виконання бюджету та бюджетно-фінансової звітності фінансово-економічного управління Ганна АРУТЮНЯН;

19 січня 2023 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Інна РАТУШНА;

26 січня 2023 року – начальник управління обслуговування громадян Світлана РИНДІНА.

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

 

Людмила СОРОКА,

начальник управління адміністративного забезпечення

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області


06.01.2023


ЯК ПІДТВЕРДИТИ СТАЖ РОБОТИ НА ПІДПРИЄМСТВІ, ЯКОГО ВЖЕ НЕ ІСНУЄ?

Однією з умов призначення пенсії є наявність страхового стажу. Основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж роботи встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. Але трапляються випадки, коли в трудовій книжці пенсійники виявляють якісь неточності, виправлення чи взагалі відсутність записів. Що робити особі в такому випадку?
Вихід є! Підтвердити наявний стаж можна за допомогою довідки про роботу на певному підприємстві. Але і тут можливі труднощі. Адже підприємство може бути вже ліквідоване, знаходитися на тимчасово окупованій території або взагалі розміщене в російській федерації? Що робити у такому випадку?

За відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості їх одержання…
…внаслідок ліквідації підприємства або відсутності архівних даних з інших причин (у зв'язку з воєнними діями, стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями), трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.

Як бути мешканцям територій, які перебувають/вали в окупації?
В аналогічному порядку, за умови документального підтвердження пошкодження чи знищення документів, підтверджується стаж роботи у разі, коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються (розміщувалися):
на тимчасово окупованій російською федерацією території України;
в районі проведення антитерористичної операції або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації;
на територіях територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають/перебували в тимчасовій окупації.

Якщо неточності в трудовій, допоможуть спеціальні Комісії
Якщо в трудовій книжці є записи до 01 січня 2004 року з виправленнями або недостовірні чи неточні записи про періоди роботи на підприємствах, в установах, організаціях (їх правонаступниках), розташованих на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи для призначення пенсії здійснюється Комісіями, створеними при головних управліннях Пенсійного фонду України.

 
Світлана РИНДІНА,
начальник управління обслуговування громадян
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області